Parks and Rec är tillbaka!

Nu har säsong 4 börjat!

Bakgrund för er som inte sett:

Parks and Recreation är en komedi filmad i The Office-anda, fly on the wall, mockumentary-aktigt - som om reality blandas med intervjuer med de olika personerna.
Kortkortkort handling: Den handlar om folket som jobbar på en parkförvaltning i hålan Pawnee, Indiana. Huvudperson är Leslie Knope (Amy Poehler) som är oerhört entusiastisk vad gäller framför allt sitt jobb, hon jobbar med en rad personer som alla är väldigt speciella personer. Och inte lika entusiastiska.

Fy vad tråkig den lät nu. Jag skulle bara skriva en smärre uppsats om jag försökte förklara hur fantastisk den är. Läs ett gammalt inlägg här om varför jag älskar Leslie Knope, googla lite på serien, och gå direkt på säsong 2 då ettan inte är så bra som resten. Grattis till dig som inte sett den än!

Här bjuds på två bilder från säsong 4 avsnitt ett - Tom i mansurringning med bling! Ron med helskägg!

Kommentarer

  1. Jag älskar Parks and Recreation! Konstigt nog verkar det vara väldigt få som känner till och ser denna lilla pärla, ingen jag träffat IRL hra känt till den och det är dessutom sjukt svårt att sälja in den till folk efter man yppat ordet "parkförvaltning".

    SvaraRadera
  2. Jag VET!! Folk som ser skitmycket tv som aldrig hört talas om den! Det är därför jag tjatar så mycket om den här i bloggen.

    Och jag har så svårt att förklara handlingen utan att det låter helt b, precis som du säger "öh alltså det är såhärra jätteroliga mänskor som jobbar på en parkförvaltning"..."

    SvaraRadera

Skicka en kommentar