Leslie Knope jag älskar dig!!

Parks and recreation va, vilken serie. Den blir ju bara bättre och bättre! Jag vill inte se något annat, nu har jag precis sett säsong två för...ja tredje gången. Alla karaktärer och skådisar är fantastiska. Men. Leslie Knope.

Jag älskar Leslie. Jag önskar hon fanns på riktigt så jag kunde bli hennes kompis. (Hon spelar av alldeles fantastiska Amy Poehler som jag ju också vill vara kompis med, hon är med på Time's 100-lista, läs här vad hennes motspelare också-underbara-Aziz Anzari säger om henne).

Hon är så otroligt, otroligt snäll och hjälpsam, Leslie ställer alltid upp, Leslie tar skulden för andra och är väldens mest solidariska person.
Hon ger aldrig upp - trots alla nederlag.
Hon är feminist.
Hon gillar att festa.
Hon bryr sig om sin karriär.

Jag måste bara lista några You Tube-klipp för den som inte sett serien, för att förstå Leslie Knopes storhet! Serien handlar alltså om en parkförvaltning i den lilla hålan Pawnee där Leslie jobbar.

Här sjunger Leslie Pokerface på gayklubben The Bulge, där hon blivit hedersgäst efter att ha vigt två manliga pingviner:



Leslie berättar om sina värsta dejter (ursäkta pisskvaliten på klippet, härda ut)



Eller varför inte lyssna på den kanske sämsta cockneyaccent-imitationen någonsin:



Jag är bara så otroligt ledsen över att ingen har lagt upp klippet där Leslie rappar "Parent just don't understand". Om någon hittar det, tipsa!

Till sist en liten ihopklippt grej som inte visar hennes storhet men ändå, kul sista bild speciellt!:




Loooove!

Kommentarer