Oh missa inte Top Chef Masters!


Top Chef Masters kickar stjärt med vanliga Top Chef, tycker jag i alla fall.

Det är mindre än någonsin ett matlagningstävlingsprogram, och mer och mer programmet med de mest bisarra jäkla omöjliga utmaningar jag sett. Hur kan man ens avgöra vem som är bäst på att laga mat när någon får utmaningen att göra en supergod rätt där ingredienserna corned beef och marshmallows ska vara med? När en rätt inte får kosta mer än en dollar? När man ska laga mat på disgusting ingredienser som skorpioner och någon slags vidriga gröna larver med flytande innanmäte...?

Och vilka gästdomare! Se se säger jag.

Och tredje säsongen av Masterchef Australia har börjat! Alltså det är så sympatiskt - och samtidigt spännande och lärorikt och roligt, det visar verkligen hur man INTE behöver skrika och och demonstrativ spotta ut mat för att göra bra tv. Skriver mer om det här!

En sak bara (PK-Ida slår till igen) - jag tycker det är jäkligt oansvarigt att man lagar så mycket mat med fiskar som är utrotningshotade och med sådant som är extremt skadligt för miljön - JÄTTERÄKOR är satans egen föda, om ni inte visste det. Det är typ sämst för miljön. Och kötthysterin. När kockarna lagar vegetariskt TVINGAS de till det. Det är som det är helt freaky och udda att inte äta ko och gris och utrotningshotad marulk 8 gånger om dagen. Jag tycker itne det ska vara vegoprogram, men när de ändå talar som mycket om "organic" och "local produce", ska det vara så svårt att vara liiiiiite mer medveten?

Bra serier båda två i alla fall!!

Kommentarer