Säsongsfinalen av The Killing SPOILER


A-haaaaaaaaaaaaa det var därför alla blev så pissed off av sista avsnittet av the Killing. Kommentarer som "varför tittade vi på 13 avsnitt för" och "WHAT???!!!" har haglat. Och det finns till och med en sajt tillägnad hatet, den heter kort och kort: Fuckthekilling.com.

SPOILER




SPOILER



SPOILER



Man får inte veta vem mördaren är. Hej megastor cliffhanger. Ja det är ju frustrerande, men är det verkligen anledning till att sura till så?! Precis som det där ökända avsnittet av Game of Thrones nu nyligen, där en person tas av daga, och folk har rasat all over the world över detta. "Hur KAN ni göra så här???!!! Buhu.

Folk svälter ihjäl i denna värld mina vänner, tänk på det.

För att läsa vad andra skrivit om sista The Killing-avsnittet, läs Annas inlägg, utmärkt med länkar och allt.

Här finns ett försvar för The Killing f.ö, där skribenten också är lite chockad över alla upprörda känslor.

Förresten tycker jag att The Killing ryckte upp sig på slutet. I mitten var det stor zappvarning, jag ORKADE inte se föräldrarna gråta med kvävd stämma i regn oavbrutet. De är helt förkrossade, jag fattar! Eller strulet om vem som var korrupt eller inte i borgmästarvalet bland personalen. Säkert en poäng i historien, men bo-oring. Men de tre sista tyckte jag var kanon.

Förresten - regnet är inskrivet i manuset och har en viktig poäng och roll i historien. Regnmaskin. Riktigt så vansinnigt lyckades alltså Seattles vanliga väder inte bjuda på, men påminn mig att inte semestra där i november.

Kommentarer

  1. *SPOILERKOMMENTAR*

    Min man säger att amerikaner har jättesvårt för öppna slut och det verkar ju stämma bra... denna aggressivitet! Jag gillade slutet även om jag inte gillar vissa hafsgrejer, som det där med Holders svek, som är hur lätt som helst att demolera i rätten. Eller att höggravida lärarfrun inte skulle känna igen Rosies pappa? Fnys! Anyho. Jag blev väldigt sugen på originalet nu. Hur danskarna löste det.

    SvaraRadera
  2. STOR SPOILERKOMMENTAR:




    Jag håller verkligen med om Holders svek!! JÄTTEslug plan verkligen, som om ingen skulle upptäcka det där med bilderna?! Så dåligt.

    Ja danskarnas säsong 2 handlar om ett nytt mord, mordet på en advokat tydligen? Borde se danska - fast det tar lite emot då amerikanska tydligen ska vara så himla lik, så det är som att se samma serie snudd på.

    Jag läste någonstans att Mitchs syster Terry skulle få en stor roll i säsong 2, och att både Holden och Linden är med - så Holden kan väl inte bara hamna i finkan väl?!

    Det där med amerikaner och öppna slut var intressant.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar