Bästa musikscenerna i filmer, nr 10-6!

Ja det här är ju en blogg om tv-serier. Men jag hittade en så bra lista, med de allra bästa musikscenerna från filmer som jag inte kan motstå att skriva om. Och nu menas INTE bästa soundtracket, utan scener där själva musiken är en del av scenen, inte bara bakgrund. Helst ska folk sjunga med - eller dansa!

Jag har plockat ihop en egen lista, på mina 10 i topp. Jag kan erkänna att det inte är så lite nostalgi som ligger bakom vissa av valen...vissa klipp är också omöjliga att hitta på You tube. Damn all of you som lagt ut egna klåpiga hemmafilmer där ni ska härma fax/basebollträ-scenen i Office Space till exempel! Annars hade självklart det klippet OCH där han sjunger gangstarap i bilen varit med!
Nåväl.

10. Heath Ledger sjunger Can´t take my eyes of you i 10 orsaker att hata dig (första gånger jag såg Julia Stiles! Som ju vara så bra i senaste säsongen av Dexter)



9. Auditionscenen i Girls just wanna have fun. Sarah Jessica Parker! Helen Hunt! Shannon Doherty!


8. Banana Boat Song i Beetlejuice. Gud vad rolig!!


7. Dansscenen från Breakfast Club. Älskar denna film!


6. Tiny Dancer, i filmen Almost Famous.

Här hittar du fortsättningen, 5-1!

Kommentarer