Forts. Bästa musikscenerna i filmer, nr 5-1!

Vi fortsätter, bästa musikscenerna i film! Här var 10-6.
Här topp 5 (shit vad svårt det var med rangordning). Mycket 80-tal märker jag!

5. Tom Cruise sjunger You've lost that loving feeling i Top Gun. Som jag var kär i Maverick!!


4. Åhhh den här skulle ju kunna ligga på förstaplatsen lika gärna. Dans till My Sharona i Reality Bites.


3. "Adventures in babysitting" var säkert en ganska dålig 80-tals ungdomsrulle, men det som bet sig fast var introscenen där Elizabeth Shue gör sig i ordning för en dejt. Så jävla svängig!! The Chrystals!



2. Duckie (en ung Jon Cryer) sjunger Try a little tenderness för Molly Ringwald i filmen Pretty in pink.



1. Jag funderade länge på ettan. Och jag förstod att det finns en enda film som själv skulle kunna göra hela topp 5.
DIRTY DANCING. Kära Dirty Dancing. Nobody puts baby in a corner. Och 79 MILJONER har sett klippet på You Tube, så jag är nog inte ensam...Tyvärr går det inte att bädda in så ni kan se den här, klicka här istället.




Någon som har andra förslag?

Kommentarer