Ge inte upp The Killing!

Kära ni. Det var tusan vad man på sina ställen fick kämpa med att se The Killing. Det fanns två anledningar till att jag såg klart ettan och sedan hela tvåan på raken: 1. Influensa och ligga hemma i sängen 2. Netflix. Säsong 2 tyckte jag faktiskt var så bra att jag gav mig på säsong tre, som produceras i någon sorts samverkan med Netflix. Serien skulle nämligen egentligen läggas ner. Och nu lever jag i skräck, SKRÄCK säger jag, för att säsong tre ska sluta gå.

För den är så himla bra!!! Man har börjat på ett nytt mord. Eller FLERA för det är en seriemördare som härjar. Men det görs på Killing-vis, dvs, djupt deprimerande. Den här gången är det hemlösa ungdomar som är måltavlan, och därmed också ramen som historien har - de regniga gatorna, ungdomarna som prostituerar sig och försöker hjälpa varandra i misären...föräldrar som sviker, ungdomshärbärgen vars platser tar slut...det är så hemskt. Och BRA.

Lilla Bullet, butchen som Holden får ett speciellt förhållande till, är så fantastiskt bra. Och det är även Peter Sarsgaard som mannen på death row.

Orka se!!

Kommentarer