Lästips: Blodiga klichéer i The Following

"Regler för att skapa en lyckad thriller:
1: Före detta FBI-agenter som jagar mördare är alltid oerhört trasiga personer.
2: På FBI litar man aldrig på sagda agent, trots att denne mycket väl bevisat sin kompetens.
3: Det är jättejättesuspekt att vara beläst.

Ursäkta min kanske inte speciellt fyndiga parafras på Scream-reglerna. Jag ville bara börja med en liten hommage till denna filmserie eftersom det är skaparen Kevin Williamsson som ligger bakom vinterns kanske mest emotsedda serie, seriemördarthrillern The Following."

Som ni anar av den här inledningen har jag skrivit en recension av The Following, som jag har vissa invändningar mot men som jag tycker bara blev mer spännande med andra avsnittet. Läs hela texten på Weird Science, HÄR!

Kommentarer