Sopranos och Steven

Det här jullovet såg jag Sopranos för första gången.
Jag vet! För första gången! Jag har inte sett så mycket som fem minuter innan! Jag blev så klart totalt fast efter fem minuter, och nu vill jag inte göra något annat än att plöja säsong efter säsong (nu inne på fyran). Jag blev på en gång otroligt förtjust i Tonys polare Silvio Dante. Jag tycker ju så klart inte att han är speciellt snygg eller så...och han är ju en gubbe (obs elak maffiagubbe) men jag blev helt charmad av honom. Och googlade upp honom. Då....

Vi går tillbaka i tiden. Jag är liten. Pappa älskar Bruce Springsteen. Jag blir förtrollad av Bruce tuffa gitarrist, Little Steven, som ser så himla tuff ut.

Ja ni som kunde mer vet ju hur det här slutar. Jag googlar alltså Silvio-skådisen och WTF??!! Det är ju min barna-crush Little Steven! Snacka om livslång kärlek...två bisarra crushar som visar sig vara den samme.

Steven Van Zandt visade sig hans namn vara.

Skrev i alla fall om det här på Twitter (vill ni följa mig heter jag @idakjellin) och flera påpekade då att Van Zandt förutom dessa gigantiska meriter både producerar och har huvudrollen i serien Lillyhammer, som tydligen ska vara väldigt bra, och där säsong 2 ska komma snart.

Jag måste ju helt klart vara knäpp, men alltså, vilket charmo....jag bjussar på när Silvio gör sina fantastiska imitationer:

Kommentarer