Två serier jag inte tänker ge den minsta lilla chans - Beauty and "the beast" och The Carrie Diaries

Hinner inte kolla upp allt. Måste säga att höstens nya serier hittills gjort mig b-e-s-v-i-k-e-n. The Following (seriemördarserie med Kevin Bacon!) är mitt enda hopp, kommer i januari.

Men kolla på trailers kan man göra. Och sorry -  men Beauty and "the Beast" samt The Carrie Diaries (båda kanalen CW) hamnar inte på to do-listan. Jo på to do håna ihjäl mig-listan.

Observera till exempel mitt användande av citattecken på "the beast". Svar ja - det är en remake av gamla hederliga Skönheten och odjuret, där en lejonifierad Ron Perlman (Hellboy!) och Linda Hamilton (Sarah Connor!) svepandes runt i 90-talig beige kappa gjorde mängder av avsnitt tillsammans som i och för sig var rätt trökiga. Det var mycket att han skulle beskydda henne och så. Men det roliga var ju att han såg supertokig ut! Som sagt, som ett lejon i fejset!? Trots detta skulle de så klart bli kära. Fick de inte till och med ett barn på slutet? Då måste de ju ha legat!
Jag kommer dock ihåg att man typ aldrig såg dem kyssas? Svårt med den där kluvna djurmunnen han har förstås.

Vi tittar på hur det såg ut då!:


Mycket motljus i dimmig tunnel. Lite kul när det gick då i alla fall? Minns när jag ser det här att jag stördes av att Odjuret bara kunde prata på ett enda sätt: genom att viska. Störigt som tusan. Men apropå störigt, så tar vi och kollar in den nya versionen:


Alltså....zzzzzzznark. Och vad fan, ett litet jävla ärr i nyllet har han, vadå "THE BEAST"??!! Åh så trist.

Så har vi the Carrie Diaries - alltså om Carrie Bradshaw från SATC när hon var ung.
Uppenbarligen för en ung målgrupp. Uppenbarligen för en ung målgrupp som inte kräver originalitet. Jeeee-sus vad man har sett precis allt förut att döma av den här trailern. Och vadå 80-tal? För att hon har lockigt hår? Jag älskar Sex & the City. Och SATC:s Carrie. Hon är vass, rolig, smart, cool - jag är så jäkla ointresserad av det här sockersöta lilla våpet som ska ta sig fram i storstan. Urk.


Buuuu. Blir någon sugen på den här? "It's about discovering who you are" och nåt snack om skor och bli av med oskulden klysch klysch klysch.

Kommentarer

  1. Jag tänkte exakt samma sak angående "Beauty and the beast" Killen ser ut som en dressman-modell med ansiktsmålning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Vilken bra beskrivning. "en dressman-modell med ansiktsmålning" - det var på pricken! :)

      Radera
  2. Finns en film med liknande odjur-Beastly..Som odjur har han tatueringar och är skallig men är annars tjusig..varför gör de så här? och så stalkar han en tjej tills hon blir kär..suck.
    Lär inte se de här serierna, nej.
    Anna

    SvaraRadera
  3. Just det den filmen ja...löjligt.
    Och det här med creepy stalking tills tjejen blir kär?! Kan alla bara sluta bygga historier på det.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar