Heathers blir tv-serie!

Heathers!! blir!! tv-serie!!
Den blir säkert även en usel tv-serie, men skit i det för nu är jag exalterad. För er som missade denna fantastiska 80-talskultfilm så kan jag berätta att den innehåll följande fantastiska element:

- Ung vacker knasig Winona Ryder
- Ung vacker ney TOKSNYGG knasig Christian Slater i rock (här föddes min kärlek till honom)
- Elaka bitchiga cheerleaders som alla heter Heather, där en Heather spelas av Shannen "Brenda" Doherty
- Plotten där Winona och Christian börjar mörda tasko-tjejerna, bland annat med hjälp av bakis-smoothie med hemliga ingrediensen avloppsrens
- Helt vansinnigt mönstrade och bredaxlade kavajer

Va! Kolla in trailern:


Det är Bravo (annars mest kända för realityprogram som Top Chef) som ska ta sig an den, och handlingen är följande: Veronica (som i filmen spelades av Winona Ryder, räkna inte in henne här) kommer tillbaka till den lilla staden Sherwood med sin tonåriga dotter. Där finns så klart nästa generation av bitchiga brudar, "The Ashleys" (generationen innan kallades så klart Heathers) som tonårsdottern ska ta sig an.

Då filmen var väldigt skruvad och knäpp tror jag tyvärr att serien kommer bli en helt ordinär mean girls-komedi. Men hoppas kan man alltid!

Här kan du läsa lite mer, och även se vilka fler filmer som blivit tv-serier. En del oväntade - Clueless, Paper Moon, Working Girl för att nämna ett par.

Uppdatering: jag glömde så klart att nämna en av de roligaste kuriosadetaljerna med filmen, vilket Micke påminde mig om i kommentar här nedan - i Sverige gick filmen med det lätt otympliga och osanna - men rimmande - namnet "Häxor, läxor och dödliga lektioner"! Hahaha!

Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. (oo, blev lite fel där)

    Alltid skojigt att läsa din blogg!

    Ser fram emot att ge den en chans... Heathers fick ju även ett frejdigt svenskt namn(som jag hoppas glöms bort inför eventuell sverigelansering): "häxor, läxor och dödliga lektioner"

    Ha de gott!/
    Micke From

    SvaraRadera
  3. Men hur kunde jag glömma att nämna den detaljen, det är ju typ roligast av allt!! Jag såg den på bio till och med, under just det namnet...fantastiskt fantasifullt. Och rimmande.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar