Ett nedslag i Project Runway säsong 10

Project Runway säsong 10 tänker jag säga några ord om nu.

Om gruppen: de verkar vara duktigare än innan. Och jedrar vad man legat i för att få en knasig grupp. Japanen med afrot någon? Det finns väl inte en själ som tror att hans japanskt-knas-pokemon-mode överhuvudtaget har en chans att vinna, men han är rar och kul att se på. Man har spicat upp det hela med lite stenhårda öststatsdesigners också - Dmitry till exempel. Eller Elena... som Tom & Lorenzo kallade henne otroligt kul: "Insane in the Ukraine" - egentligen borde hon vara ett slags skurk, men jag gillar henne (till skillnad från exakt alla andra i tävlingen som hatar henne) - hon är bara så extremt stenhård.

Även om ni inte sett programmet förstår ni säkert vem som är Insane in the Ukraine. Ledtråd: mindre normal blick.
Och som hon själv nämnt någon gång, att i Ukraina måste man vara tuff. Jag tror inte de andra fattar vad hon måste klarat av för att kunna nå dit hon är. (Menar inte vara med i reality program..., ni förstår säkert).

Det han säger i just den här bilden är ett dissande: "Great, this is the best of fucking eighties"
Gunnar Death-Evil eller vad han nu heter. Okej Josh var elak. Men det här är som en ännu elakare och gällare version av Josh. Herregud. Tyst människa. Erkänner dock villigt att han är underhållande. Producenterna vill säkert ha kvar honom länge.


Hihihi "Buffi the taste slayer".
Buffi, eller Buffi the taste slayer - (tyvärr inte mitt skämt. Tom & Lorenzo igen.) Verkade vara en väldigt varm och snäll människa. Gjorde horribelt fula kläder. Men respekt för den avancerade frisyren med liksom rosa och blått och rakat på sidorna med leopardfläcks-färgning. Eller respekt till hennes frisör. Jag gillade i alla fall henne för hon verkade snäll, vilket, tja, INGEN annan verkar vara i det här gänget.

Jag saknar någon sympatisk man kan hålla på, en Sweet P!

Produktplaceringen är mer sinnessjukt än någonsin uppenbar. Ibland känns som det klipp från reklamfilmer när det ska tjatas om accessoarväggen eller hur bilar (bilar!!) ska få alla designers att bli inspirerade på ett så långsökt sätt så det finns bara inte.

Juryn är så klart härlig. Michael orange och bitsk. Nina svårflörtad. Heidi gillar kortkort och avslöjande. Och som vanligt fattar jag överhuvudtaget inte deras domarbeslut. Som senaste avsnittet, nummer fem. Temat var (reklam för Marie Claires nya bilaga eller tidning eller vad det var @Work) "kvinnor som arbetar och gör karriär" typ.

Vad kvinnor har på sig. Ja inte är någon av de elva kreationerna som man svängde ihop. Om man inte typ jobbar på modemagasin. Nu jobbar jag ändå med tv (där alla ju klär sig caray-zzeee. Eller inte så i och för sig) men det finns INGEN som skulle tycka att den HÄR, den är passande för min dag på kontoret! Heidi: "den var stark och passande för att ha på jobbet". Vad säger ni?:

Japp. Den här slänger jag på mig och har avslappnat på kontoret.

Kommentarer

  1. Buffi the taste slayer..hi hi. Lika kul som Lady Mila Killjoy som en tidigare tävlande fick heta någonstans..
    och nej..skulle inte ha den stassen på jobbet.
    Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar