Tv-tv!

Mina darlingsdomare i Masterchef Australia
Hörni det är intressant det här med att inte ha någon dator hemma. Således totalt utlämnad åt tablån, tv-tv, och utan chans att hänga med i den takt som avsnitten visas (förutom tre avsnitt av Girls jag snik-såg på jubbet).  Hårt jobb att försöka komma åt sin tv-dos ändå!

Sevärt i tv-tablån nu är:

Titanic
Gulligt par i Titanic.
Är: miniserie av Julian Fellowes, han som gjorde Downton Abbey. Förvänta er inget så bra. Släpp även Kate & Leo.
Var: SVT
Tycker: var först oerhört skeptisk. Men har tagit sig när man fattade berättargreppet och blir bättre och bättre.

Black Mirror 
Är: dystopisk miniserie i tre delar, fristående avsnitt, allt har gått åt helvete.
Var: SVT
Tycker: såg avsnitt två. Deppigt. Snyggt. Lite klyschig tanke/kritik mot realityshower som tex Talang och Idol.

The Big C Är: dramakomedi om cancerssjuk kvinna, spelad av Laura Linney. Många kända skådisar i biroller.
Var: SVT (go SVT! Grymma inköp ni gjort sista tiden)
Tycker: Helt enastående. Strunta i att det är ett deppigt ämne, det ÄR en komedi. Här skriver jag om säsong 2 som är den som går på SVT just nu.

Masterchef Australia (repris av säsong 1)
Är: den australiensiska versionen av Masterchef/Mästerkocken. Har inte sett säsong 1!
Var: BBC Lifestyle ( en udda kanal jag har av mina åtta eller vad det är)
Tycker: Den BÄSTA versionen av detta format.  Bästa matlagningstävlingsprogrammet överhuvudtaget tycker jag. Domarna Gary, George och Matt är så sympatiska så ni anar inte. Påkostad produktion och all around svinigt bra. Läs även här där jag jämför amerikanska med australiensiska.

Revenge
Är: Hämndsåpa i the Hamptons
Var: TV3
Tycker: Läs här.

GCB
Är: Komedi om rika kristna intrigerande hemmafruar i Dallas.
Var: Kanal 5
Tycker: Läs här.

Lägg till lite random djurprogram på Animal Planet, bakis-helgrepriser av Project Runway, sena natt-repriser av Glee och av Missing (är det bara jag som är utsvulten eller verkar den serien faktiskt ha tagit sig?! Läs mer här vad jag tyckte efter första avsnittet) så har ni mina tv-tv-veckor.

MEN SNÄLLA DATOR KRYA PÅ DIG NU FÖR JAG VILL SE PARKS AND RECREATION.
(Och kunna skriva relevanta saker på den här bloggen igen tack så mycket.)


Kommentarer