För oss som älskar söta djur - Too Cute!

Ja okej jag är en av dem som älskar söta djur. Jag är ständigt inne på Cute Overload, jag googlar "baby elephant", jag följer Zoo Borns på Twitter, jag faller i trans över hundar på stan...

Djur gör sig ju så fruktansvärt bra på bild! var mitt argument när jag som webbredaktör på Ekot för tusen år sedan försökte införa Dagens Djur på sajten och letade igenom varenda liten radiosändning efter djurnyhet som kunde motivera upplägg av djurbild.

Ja, so sue me. Det är väl ett oskyldigt intresse.

Nu har jag hittat något perfekt - Animal Planets Too Cute. Det är helt enkelt korta filmsnuttar på bara extremt söta djurungar. Men man (jag) blir helt fast, och kan sitta och bara klicka och klicka...Jag valde och valde vad jag skulle lägga upp här på bloggen. Det var svårt. Jag fastnade till slut för sengångarungarna som får skabbehandling - sorgligt och outsägligt gulligt på samma gång:


För den som vill ge sig in i den ljuvliga världen som består av runttumlandes kattungar och hundvalpar, kolla här!

Kommentarer