Golden Globe - vinnare i tv-kategorierna

 Ja det var väl väntade priser.  Kul med Jessica Lange för American Horror Story, och ingen som läser den här bloggen kan väl tro att jag inte håller med om guldregn över Downton Abbey.
Modern Family känner jag SUCK. Kunde de inte varit mer originella, vinner inte de jämt?

Jag känner mig kluven över Laura Derns vinst, men INTE för att hon inte gör sin roll helt suveränt i Enlightened (ska skriva om det snart)  utan för att jag inte fattar hur Amy Poehler inte kan vinna typ varje pris i hela världen för Leslie Knope i Parks and Recreation?!


Bästa dramaserie: ”Homeland”.

Bästa komediserie: ”Modern family”.

Bästa míniserie/tv-film: ”Downton Abbey”.

Bästa kvinnliga huvudroll, drama: Claire Danes: ”Homeland”.

Bästa manliga huvudroll, drama: Kelsey Grammer: ”Boss”.

Bästa kvinnliga huvudroll, komedi/musikal: Laura Dern: ”Enlightened”.

Bästa manliga huvudroll, komedi/musikal: Matt LeBlanc, ”Episodes”.

Bästa kvinnliga huvudroll, miniserie/tv-film: Kate Winslet: ”Mildred Pierce”.

Bästa manliga huvudroll, miniserie/tv-film: Idris Elba: ”Luther”.

Bästa kvinnliga biroll: Jessica Lange: ”American horror story”.

Bästa manliga biroll: Peter Dinklage: ”Game of thrones”.

Hur gick det med Ricky som värd? Många andades säkert ut då han inte var lika elak som förra året. Och INTE lika rolig kan man ju verkligen tillägga.

Kommentarer