Luck - hästar, gubbar och förskräckta händer över munnen


Luck är en ny HBO-serie som har premiär 29 januari, och som ska sändas i 9 avsnitt. Man har fläskat på med stornamnen Nick Nolte och framför allt Dustin Hoffman som spelar huvudrollen i den här serien som rör sig kring...vad fan heter det på svenska? Galopptävlingar...ehh....hästracing? Hästgaloppracing?

Folk har konstigt kommenterat den här serien med att "det är inget för mig, jag har ingen relation till vare sig galopp eller hästar eller betta på hästar" - öhh men man har relation till att göra chrystal meth eller flyga i rymden eller vara cowboy/polis osv? Konstigt.

Jag har andra invändningar mot det lilla jag sett och hört.

Ja för som vanligt så är det ingen tjej som får säga något i trailern nedan, några kvinnor får förskräckt slå handen över munnen, åhhh neeeej de blir väl rädda för något läskigt på galoppbanan antar jag, det brukar vara en föraning att det knappt kommer finnas någon kvinnlig intressant karaktär överhuvudtaget man kan få hoppas på i serien, och det är män män män i alla producentroller och manusroller och jag orkar inte med enkönad löjlig värld, så vi får se om jag orkar se den här. Trots att jag gillar hästar.




Och Dustin.

Kommentarer