Datan sitter jag breve, och rimmar gör jag på "teve"

Ja det blev mycket tv-seriejulklappar till familjen, och det ska rimmas så dant, så här bjuder jag på mina klapptips samt mer eller mindre lyckade rim, välkomna att stjäla till framtida klappar, jag förstår ni blir jättesugna (speciellt det sista bottennappet):

Prison Break säsong 2, till 15-årig systerson:

Ur finkan de brutit sig ut
Men tro inte att flykten än är slut

Ture Sventon (gamla julkalendern) till 9-årig systerdotter:

Du ser direkt vem som är skurken
Det är han med handen i temmelburken 

Sopranos säsong 1, till mamma och pappa

Här är en familj med sprätt i
Först de mördar, sen äter spaghetti


Simma lugnt Larry säsong 1, till syster

Här borde jag rimma
Något med att simma


Ja den sista var verkligen usel. Jag var trött vid det laget och orkade inte vara kreativ. Det blev snudd på burop under julklappsutdelningen, vilka krav!

Kommentarer