Downton Abbey får en säsong 3!

Downton Abbey får en till säsong, 8 episoder till! Säsong 3 ska utspela sig 1920-1921. Hurra!!!! Men...betyder det att de ska dra ut på allas storys? Matthew och Mary?! Men tänk alla snygg-kostym-möjligheter. Jag hade velat leva i 20-talets England (OBS som rik överklass. Och man, tror jag. Har oerhört romantiserad bild av den tiden.) Här kommer det dyka upp fler nyheter om säsong 3, som ska visas med start september 2012.
Jag kommer också uppdatera, både i det här inlägget och nya inlägg i bloggen, då besatt.

Uppdatering: SVT kommer köpa in och sända även säsong 3 av Downton Abbey. 
Uppdatering 5 januari: Inspelningarna av säsong 3  börjar i februari, nu 2012. Det blir 10 episoder, inte 8 som tidigare rapporterats!

Kommentarer

  1. Vad bra att det blir en till säsong! Älskar downton abbey!
    Men du har rätt, de drar ut på allas historia! Matthew? Bates? Mary? Och alla andra.

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har ju Mary och Matthew förlovat sig, ska manusförfattarna hitta på en splittring då när de kämpat i typ 7 år för varandra?! Hennes rike tidningsman vill väl hämnas kanske...turk-skandalen lär komma fram i ljuset.
    Bates, ja där är det väl klart att det kommer handla om att han ska bli frikänd.
    Ooooh längtar!

    SvaraRadera
  3. Längtar också! Fast jag undrar också lite över hur det går med Edith, ska hon bara sköta om sina gamla föräldrar medan hennes syskon lever loppan? Orättvist! Hon är ju smartast av dem!
    Och om de fortsätter och hoppar till andra världskriget så de blir ett till krig och hälften av alla män blir sprängda i bitar så ska de få tio ton med ilskna anonyma brev...

    SvaraRadera
  4. Ja, Edith!! Jag hoppas verkligen att hon får det lite roligare nu, stackarn! Hon blev ju så mycket trevligare i andra säsongen också. Vore kul att få se henne lite uppvaktad (med lyckligt slut...)

    SvaraRadera
  5. Ja (sorry om du tycker det är jobbigt att jag alltid kommenterar det här inlägget...), den där Anthony Strallan verkade ju vara "the right one" men sen kom han med det orginella svaret "Jag är för gammal" Pytt!
    Och jag skulle vilja se hur dett gått för Sybil och chaufförn (som inte är chaufför längre...)!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker bara det är roligt att du kommenterar! Kan aldrig sluta prata Downton Abbey...

    Ja varför skulle Strallan vara så löjligt ädel? Det är väl upp till Edith om hon fortfarande vill ha honom?!

    Och Sybil är ju på smällen...så hon lär väl komma tillbaka till Downton med barnet?!

    SvaraRadera
  7. Ja vad roligt! Det hade jag glömt bort! ska bli roligt att se hur lorden klarar av att vara farfar...hehe...
    Förresten, tips på en superrolig (brittisk) komedi är "Miranda"! Om du redan har en recension på den kan du väl säga det? Den är superrolig! Hittils finns det två säsonger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Miranda" - nej den har jag faktiskt inte ens hört talas om - tack så mycket för tipset!

      Radera

Skicka en kommentar