Vem fixade Christinas hår i Pan Am?!

Pan Am - jo men den var ju snygg och lite lovande tycker jag väl. En väldigt glammig och förskönad bild av 60-talet får man väl säga, var alla så hela och rena och snygga och färgkorrigerade på den tiden?

Och var det så sjukt gutt att vara flygvärdinna? Bara I GET TO SEE THE WOOOORLD och ha perfekt hår hela tiden. Kanske bättre än att vara hemmafru och göra mat i jello åt krävande man i fyrkantiga glasögon iofs.

Men hörni. Det var ju en så sjukt konstig grej. Christina Ricci spelar en av flygvärdinnorna, en "purser" vad det nu är. När serien börjar befinner hon sig i något slags bohemiskt kollektiv i NYC där hon namedroppar filosofer och ser sjukt 60-talssoft ut. Hon får ett telefonsamtal som bara appa appa appa du måste flyga med den här nya jumbojeten, sjukt bråttom, ta en taxi till vårt huvudkontor här på huvudkontoret, på taket väntar en helikopter som tar dig till flygplatsen och flyget.

Alltså jätte-jättebråttom. "Glöm inte korsetten" ropar telefon-Pan Am-mannen, det är ju mäkta viktigt med utseendet. och OKEJ om hon hinner klämma in sig i lilla blå dräkten på vägen men hon har även en HELT annan prydlig pagefrisyr under den lilla blå hättan när hon kommer fram! Satt det en frisör i helikoptern? Är det INGEN annan än jag som tycker det var otroligt konstigt?! Kolla här, före:




Och efter!:



Va?! Ska man köpa det klaff-felet?!

Kommentarer

  1. Bwahaha!

    Visste du inte att alla helikoptrar var utrustade med personlig frisör på 60-talet? Jag lovar! ;D

    SvaraRadera
  2. Haha kul! jag gillar serien trots brister!

    SvaraRadera
  3. Alltså nu när jag tittar på bilden igen...har inte hennes hår tom blivit MÖRKARE!? INte bara klippt utan färgat i helikoptern också!? Jag gillar serien med. Önskar folk kunde se lite skitiga ut i bland bara, de är liksom föööör perfekta...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar