AusNMT - lite snyggare, lite mer ätstörningsframkallande

America's Next Top Model skriver jag ju sannerligen inte så lite om. Jag har försökt titta lite på alla andra länders Top Model, som Britains Next White Trash Model (känns det som), men den enda jag fastnat för är Australiens version.

Deras Tyra heter Sarah Murdoch och verkar vara en väldigt sympatisk och normal person på alla sätt och vis. Deras Janice heter Charlotte Dawson och är en mindre galen version, dock mkt lyft och en så kallad "stark personlighet". Vad hennes meriter är vet jag faktiskt inte. Och så har vi modedesignern Alex Perry då, apropå ansiktslyft. Den mannen har ett enda ansiktsdrag. Och den mest iögonfallande mansurringningen.



Jag gillar INTE honom. Han har myntat ett begrepp som jag tycker är helt vidrigt, med sin släpiga aussie-accent säger han berömmande när han tycker någon tjej har ett bra foto:

- She looks expeeeeeensive!

Hallå man får INTE bedöma tjejers utseende med en kommentar som har att göra med hur mycket hon ser ut att kosta! Fy fan.

Alec Perry är för övrigt numera Project Runway Australias mentor, dvs deras Tim Gunn. Fast inte lika mysig.

AusNTM känns mer seriöst än ANTM - det är fortfarande utseendet och fotona som bedöms, och inte det där blajet om att man ska "branda" sig själv och ha en great personality och man ska skrika till varandra och vara en diva som visst, är en del av ANTMs (tvivelaktiga) charm. Men här känns det som att de verkligen letar efter en modell. Alice Burdeu som vann säsong 3, blev tex verkligen en riktigt berömd modell (såg skitcool ut, och var lite av ett miffo, vilket jag alltid gillar hos tjejerna...som Nicole och Anne i ANTM).

Men tyvärr pratar de väldigt mycket om vikt i AusNTM. Glöm plus-size. Här åker man ut om man är "för tjock". Och de tvekar inte för att säga rent ut att någon har en kropp "som inte är lika snygg som de andras" och sedan eliminera henne.

Tjejerna är annars SÅ mycket snyggare i den australiska versionen. Alltså kolla Montana från den här säsongen:


Det var alltså en oretuscherad bild. Kolla den färdiga:



Ack så snygg! (Gissa om snusk-Alex tyckte hon såg expeeeensive ut). Annars hejar jag på Rachel som är typ det sötaste jag sett i hela mitt liv. Om det var en tävling i det raraste leendet skulle lätt hon vinna. Jag sitter fan och ler tillbaka mot henne när jag ser henne:



Gulle! Hon eller Izzy som gillar manga och som blev utvald trots tokigt rosa och blått hår, som ser lite skojig ut och som älskar bisarra utstyrslar:



Allt som allt. Kan man svälja kroppskommentarerna är detta ett mer sane alternativ till ANCrazyBananasInteSåTopModel.

Kommentarer

  1. AusNTM är min favvo också. By far. Men de börjar se sjukt läskiga ut nu Alex Perry och Charlotte Dawson med sina botoxfejor.

    Montana eller Rachel tror jag på.

    SvaraRadera
  2. De är helt släta!!
    Ungefär som Madeleine Stowe i Revenge. Hon är ju helt otroligt vacker - men en helt slät orörlig botoxpanna men med en lite avlöjande rynkig hals...

    Men hon har ju en helt sjukt snygg kropp också som de visar upp i hennes små tajta fodral, måste ha fixats lite med den kroppen också? Eller ser hon ut så?!

    SvaraRadera
  3. Åh, Madeleine Stowe - så vacker med spackel. Jag har ingen aning om vad hon kan ha gjort mer, men det känns ju som om botox nästan alltid blir inkörsporten till fler ingrepp. Med andra ord: jag skulle inte förvånas om hon nip/tuckat lite här och var.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag hade missat att det har kommit en ny säsong av Aus. ANTM har jag just övergett. Jag såg kanske 15 min av nya säsongen och kände att nej, jag vill faktiskt inte mer. Nu får det vara nog med crazy.

    Jag känner mig så befriad! ;)

    SvaraRadera
  5. Den nya ANTM-säsongen ÄR faktiskt helt vansinnig! Jag tycker den är ganska underhållande på sitt sätt (men jag måste erkänna att jag snabbspolar mig igenom en hel del) men om man gillar det gamla lite mer rediga formatet ska man nog söka sig någon annanstans...Om du gillar Project Runway så är tipset verkligen att kolla på PR Australia, det är också en riktigt bra produktion! Fast man har ingen aning om vilka de "kända gästerna" är...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar