Rachel Bilson säger EW!


Jag älskar the OC, jag vill bara säga det först. Det är så mycket som är bra med den serien, och den som jag mest fått försvara.

(Lustigt, en gång i tiden var det ett himla förakt när man nämner Buffy, nu verkar det blivit hur kultigt som helst, när och hur hände det? Från spott och spe till hyllning och cred var man än går!)

Rachel Bilson spelar Summer i the OC, och är en på vissa sätt lite obehaglig och jobbig karaktär. Fast älskvärd samtidigt. Ett av hennes roliga drag var att hon sa "ewww" i väldigt många sammanghang:

-Public school - eww!
- Ryan - eww!
- Comics - eww!

Eller min helt klart största favorit (det sägs när Seth och Anna pratar om sitt gemensamma intresse segling, och Summer är sotis):

- Sailing?! Eww! That is SO not the fastest way to get anywhere!

Rachel Bilson var fruktansvärt populär back in the Orange County-days, men förutom biroller i kackiga långfilmer så har det inte varit så mycket snack. Nu har hon fått huvudrollen i Hart of Dixie.

Den klyschiga handlingen är väl typ som i gamla Michael J Fox/80-talsrullen Doc Hollywood? Storstadsläkare med siktet inställd på karriär hamnar motvilligt på landsbygden som allmänläkare. Usch så den enkla människorna beter sig, och naturen tränger sig på. Men tills slut inser hon charmen både i småstadslivet och för att inte tala om charmen hos den lokale ynglingen (donnan i Michaels fall).

Nej alltså den handlingen ger jag inte mycket för. Och TROLIGT att läkaren som skulle ge henne jobb eller vad det var säger att han inte kan rekommendera henne för att hon inte har tillräckligt med HJÄRTA (hon fattar inte varför hon måste läsa högt för en patient, hon har ju ställt korrekt diagnos) och social skills.

Nu verkar det som att jag inte alls gillade Hart of Dixie. MEN: trots förutsägbar handling man sett ack så många gånger förut så var det något med den...den var...trevlig liksom. Feel good. Ett gyllene nostalgiskt sken vilar över den amerikanska södern...ja, lite härligt. Jag fortsätter titta och ser efter.

Och, på ett, bara ett, ställe i Hart of Dixie...
SÄGER RACHEL BILSON -EWW!!!!

Som slutkläm lite OC-Summer-ew-nostalgi:



Kommentarer