Emmy-nomineringarna

De viktigaste kategorierna. Att döma av kommentarerna på nätet är folk upprörda över att Cougar Town (Busy Philipps framför allt), The Walking Dead och Community inte blivit nominerade, och Nick Offerman som Ron Swanson i Parks and Recreation.
Jag ska villigt erkänna att jag inte sett vare sig Justified eller Friday Night Lights, så ursäkta mina val här, de är alltså inte superunderbyggda. I fet stil de som jag tycker borde vinna, kursivt min kommentar.

COMEDY SERIES
30 Rock
The Big Bang Theory
Glee
Modern Family
The Office
Parks and Recreation

Bästa komedin på flera år.

DRAMA SERIES
Boardwalk Empire
Dexter
Friday Night Lights
Game of Thrones
The Good Wife
Mad Men

För att man lyckades göra de två senaste säsongerna så bra efter en usel tvåa och trea. Jag vet att alla älskar Boardwalk Empire, den var bra, men...njaa...

COMEDY LEAD ACTOR
Alec Baldwin, 30 Rock
Louis C.K., Louie
Steve Carell, The Office
Johnny Galecki, The Big Bang Theory
Matt LeBlanc, Episodes
Jim Parsons, The Big Bang Theory

Här måste jag erkänna att jag inte sett mer än gnuttar av Louis CK (det jag sett gillar jag), men är så inne på Office nu och beundrar verkligen Carells enorma energi, avsnitt efter avsnitt.

COMEDY LEAD ACTRESS
Edie Falco, Nurse Jackie
Tina Fey, 30 Rock
Laura Linney, The Big C
Melissa McCarthy, Mike and Molly
Martha Plimpton, Raising Hope
Amy Poehler, Parks and Recreation

Går inte att göra annat. Amy Poehler är min idol. Älskar Laura Linney, men The Big C en KOMEDI?

COMEDY SUPPORTING ACTOR
Ty Burrell, Modern Family
Chris Colfer, Glee
Jon Cryer, Two and a Half Men
Jesse Tyler Ferguson, Modern Family
Ed O'Neill, Modern Family
Eric Stonestreet, Modern Family

Ämen vad fan...Avskyr Two and a half men. Modern Family har jag sett för lite, ja de är väl bra allihopa. Chris Colfer är den enda jag sett ordentligt, men kan faktiskt inte med säkerhet säga här.

COMEDY SUPPORTING ACTRESS
Julie Bowen, Modern Family
Jane Krakowski, 30 Rock
Jane Lynch, Glee
Sofia Vergara, Modern Family
Betty White, Hot in Cleveland
Kristen Wiig, Saturday Night Live

Jane Lynch är den största behållningen med Glee. Kristen Wiig är också fantastisk - när kommer Bridesmaids till Sverige?!


DRAMA LEAD ACTOR
Steve Buscemi, Boardwalk Empire
Kyle Chandler, Friday Night Lights
Michael C. Hall, Dexter
Jon Hamm, Mad Men
Hugh Laurie, House
Timothy Olyphant, Justified

Både Jon Hamm och Michael C Hall gör ju bara stoneface! Men bra stoneface. Jag säger Jon Hamm då. Jag föredrar Hugh Laurie i den gamla brittiska serien Jeeves & Wooster!

DRAMA LEAD ACTRESS
Kathy Bates, Harry's Law
Connie Britton, Friday Night Lights
Mireille Enos, The Killing
Mariska Hargitay, Law and Order: SVU
Julianna Margulies, The Good Wife
Elisabeth Moss, Mad Men

Om så bara för att hon fått så mycket skit, både skådisen och serien i stort, bara för slutet, muppar som kräver traditionellt berättande. Utan att spoila. Jag gillar henne. Hon ser vanlig ut och spelar lugnt och ej överspelat.

DRAMA SUPPORTING ACTOR
Andre Braugher, Men of a Certain Age
Josh Charles, The Good Wife
Alan Cumming, The Good Wife
Peter Dinklage, Game of Thrones
Walton Goggins, Justified
John Slattery, Mad Men

Han gör the Imp stor rättvisa.

DRAMA SUPPORTING ACTRESS
Christine Baranski, The Good Wife
Michelle Forbes, The Killing
Christina Hendricks, Mad Men
Kelly Macdonald, Boardwalk Empire
Margo Martindale, Justified
Archie Panjabi, The Good Wife

Jag försökte skriva en kommentar här som gör att jag inte låter som värsta sexistsvinet, något om hur snygg hon är...men hon är ju så klart begåvad också. Men SÅ snygg!! Wow. Christine Baranski är också väldigt bra i allt hon gör.

REALITY COMPETITION
The Amazing Race
American Idol
Dancing with the Stars
Project Runway
So You Think You Can Dance
Top Chef

Kan inte välja.

Här är de nominerade med bilder.

Kommentarer