Game of thrones-recept!

Ursäkta tystnaden. Jag är helt oinspirerad, kommer tillbaka när alla nya serier börjat gå. För övrigt tittar jag nu på:

Ser om Undeclared, Twin Peaks, Extras säs 2 och OC säs 3 (jag vet, det här med att se om och se om...men man vet vad man får! Något bra! The Office US har jag äntligen tagit tag i, är på säs 2, så vem är NU intresserad av vad jag tycker om den vs Office UK?! Lite sent. Jag ska bara säga en sak. Tim-karaktären ska ju vara en älskvärd loser. Inte en hunkig basketspelare. Och chefen ska inte vara sinnessjuk, som Michael Scott verkar vara. (Det var två saker.)

Men nåt kul! Via den här matbloggen hittade jag en matblogg där det enbart lagas mat ur Game of Thrones-serien! (bok/serie). Det är allt från A meal at the inn till plommonvin och olika experiment på temat grillad get. Den heter Inn at the Crossroads och är kul för alla fantasygeeks. Och lajvare. Jag är mest fascinerad över orken - de har orkat skriva upp varje gång mat nämns (ofta, shit vad det ska beskrivas medeltidsgille) och sedan återskapat recept som de tror det smakade...sådan entusiasm ska ju premieras!

Kommentarer