Var med på projektet - se om Twin Peaks!


Min gode vän Martin som skriver på Weird Science har startat ett roligt projekt - han ska se om båda säsongerna om Twin Peaks, skriva blogginlägg om varje (?) episod, och bjuder in alla andra att göra detsamma. Roligt!! Nu slumpar det sig faktiskt så att jag för ca en månad sedan började med just detta - se om Twin Peaks - jag tror jag är på nionde avsnittet. Så se om och debattera serien, på Weird Science alltså!

Jag tycker det faktiskt var helt amazing bra fortfarande! Vilka karaktärer! Vilka skådisar till karaktärerna! Leo är så ond och vidrig som jag knappt kom ihåg (tvål-misshandelsscenen med Shelly!!), Audrey är både jobbig och rolig, Lucy är bedårande, Andy likaså, Norma är så vacker och man bara viiiill att hon och fina Big Ed ska få ihop det, men han är ju gift med NADINE som för övrig är en av mina favoriter, besattheten av de ljudlösa gardinstängerna...ack så härligt crazy banana!
Min enda besvikelse är att emo-James, som var den som jag var kär i då det begav sig är en fånig mes med ständigt rynkad panna och Donna som verkar oförmögen till att tala med vanlig röst (visk visk visk) och VARFÖR de vägrar att tala om sina upptäckte rörande Laura för Cooper och gänget.

Och agent Cooper. Vilken strålande karaktär!!! Med sitt breda leende och entusiasm, och schnygg som bara den, tack, äntligen, Kyle McLachlan som han ska vara, inte slibbiga obehagliga karaktären i Sex & the city - "Allrighty!!" (usch. Tvätta bort).

Kommentarer