Nostalgikysslistan!

Vi pratade Dawson's Creek häromdagen, någon nämnde Pacey och Tamara och det gjorde att jag på en gång blev väldigt inspirerad till en liten nostalgi-första-kyss-lista!


1. Pacey och Tamara - Dawsons Creek
"You blew it lady. I'm the best sex you'll never have" - var den töntiga repliken som ändå fick heta lärarinnan på fall! (Jag vet att det finns många fler legentariska kyssar i den här serien så klart...)



2. Dylan och Brenda - Beverly Hills 90210
Wow! 2.40 in. Jag blir fan fortfarande exalterad när jag ser det här! (trots skådespeleri som kanske inte är i superhögstaklass)



3. Veronica och Logan - Veronica Mars
Ett av mina bästa par överhuvudtaget! Avsnittet med den här scenen har jag sett säkert 15 gånger. Går inte att bädda in, se här.


4. Rory och Jess - Gilmore Girls
Jobbig serie, men den här kärlekshistorien var det allra bästa i serien. Milo Ventimiglia, jag säger bara det. Se här.

5. Ryan och Marissa - the OC
Ack ack ack att denna historia slutade så sorgligt. Som började så fint. Svårt att hitta bra klipp, men 3.30 inträffar denna vackra kyss!



6. Felicity och Ben - Felicity
Mmmmmm! Ca 2,20 in!



7. Ross och Rachel - Friends
Den här gamla godingen va!



8. Byffy och Spike - Buffy the vampire slayer
Åsså måste jag ju avsluta med Buffy och Spike, mitt allra ALLRA bästa par (Angel i all ära...), men hittade till min besvikelse inget riktigt bra klipp på första kyssen. Håll till godo med den här - det är ANDRA gången de kysser varandra (i verkligheten, inte genom trollformel eller i SPikes våta drömmar...)

Kommentarer