Solsidan-Ove är David Brent i svenska The Office


Så, äntligen är nyheten ute, jag är förvånad över hur länge de lyckades hålla det hemligt! Henrik Dorsin ska ju spela chefen i svenska the Office. Men det är till och med så att det är karaktären Ove från Solsidan som är chefen.

Ja jag fattar varför man gör så. Ove är sjukt populär. Solsidan är sjukt populärt.

Jag gillar det inte. Jag tycker att man har reducerat the Office till att bli en spinoff till Solsidan som visst har sina förtjänster, men så inte på långa vägar når upp till Office, inte till amerikanska, och sannerligen inte till den brittiska.

Och många som inte känner till förlagorna kommer tro att det är en spinoff också, UNGDOMARNA (sägs med upprört tant-tonfall) vet väl inte vad Office är...

Man fattar ju exakt hur svenska Office kommer gestaltas i och med det här, glöm pinsamma tystnader och talande blickar som ju gjorde det så jävla bra. Jag är orolig. Men håller tummarna.

Kommentarer