Dvärgar - bästa och sämsta tv-rollerna!


Alltså förlåt. Jag hittade en sådan rolig artikel och måste dela med mig (lite hemsk känner jag mig nu.). Varför är det så roligt med dvärgar/småväxta/vertikalt utmanande, och VARFÖR får de 9 av 10 gånger en roll som innebär att de ska slåss? Det är något jävligt medeltida över den dragningen vi har efter att sätta korta satta personer i situationer där de ska fajtas. Eller ha plyschmössor med bjällror i.

Nåväl. Television without pity har gjort en lista över de bästa och värsta rollerna dvärgar haft i tv-serier!

Bäst roller hittar dvärgarna i Seinfeld (Kramers kompis) och Twin Peaks, så klart (dansa och prata baklänges i konstigt rött rum).

På värstinglistan hittar vi bland annat den stackars dvärgen i usla usla uuuuuusla The Cape.

Bubblare:

Dvärg har stor roll i kommande Game of thrones. (But of course - vad var det jag sa om medeltid, i en fantasyvärld finns det dvärgar, punkt slut! Fantasy utan dvärgar är uppenbarligen som kärlek utan kyssar.)

Och Ricky Gervais ska börja spela in en ny sitcom, Life's too short, om en egocentrisk kortväxt talangscout. Alltså...det måste bara bli roligt. Heja kortväxta (i roller där de inte hamnar i handgemäng)!

Kommentarer