Äsch min ANTM-favvo åkte ut.

Jag ska inte spoila helt!!

Men det var en tjej som 1. var feminist 2. kom med Sagan om Ringen-referens - "I feel like dirty Smeagol in the corner".

Dvs en brutta exakt i min smak. Men nej. Tyra och gänget tyckte så klart inte hon skulle finnas kvar. Och man fattade precis varför - för att hon ifrågasatte det JA sjukt dåliga och sexistiska upplägget för en totalt idiotisk "reklamfilm" som var så dum att jag saknar ord.

Är det något man lärt sig av åttatusen säsonger så är det att för guds skull IFRÅGASÄTT inte. Dödsdom. Du åker ut direkt. Och skämta inte med astöntiga höga-tankar-om-sig-själv-uppblåsta-humorlösa Nigel - ut. Ifrågasätt din nya klippning - ut.
(Och förmodligen är modellbranschen så här vidrig på riktigt.)

Gråt däremot hysteriskt och säg att du skulle sälja din lillebror för en chans till för du kan inte återvända till din trailertrashfamilj där din mamma saknar ett ben och din pappa en arm och din syster lider av spetälska - "You still have a chance of becoming America's next top model!!!"
(Hm så tror jag INTE att modellbranschen är på riktigt däremot.)

Kommentarer