Project Runway säsong 9?

Det verkar vara svårt att få fram några nyheter om när, eller om, "vanliga" Project Runway kommer tillbaka.

Förra säsongen blev ju inte så bra. Utmaningarna började kännas krystade, och det var inte speciellt spännande deltagare (men Mondo var gullig förstås). Det enda man kunde göra var att fulklippa Gretchen så hon framstod som så jävlig som möjligt - och hon blev så fruktansvärt hatad efter sin medverkan, stackarn - kan man bara lite om hur man gör och klipper reality-tv så inser man att producenterna gjorde allt för att skapa konflikter och en bad guy! (Eller bad girl. Det är nästan alltid en kvinna som anses vara jobbigast. De taskiga killarna blir ändå utmålade som lite "härliga", som otäcka Jeffrey eller Santino.)

I vilket fall. Project Runway spelas in i juni/juli. Jag har för mig att det brukade vara två säsonger som gick om året, men jag kanske har fel? Jag hittar inga datum om när det skulle komma tillbaka, men lite skvaller, som man kan tro på eller inte. Nina Garcia försvinner och ersätts med den otroligt rolige och duktiga fd deltagaren och vinnaren Christian Siriano (I'm so fierce!).

Annars så har det ju talats om att två spinoffer ska göras - en som handlar om accessoarer, och en som är Project Runway Masters (Project Runway Allstars har ju redan gjorts, fast i miniformat. Daniel Vosovic från säsong 2 vann). Ett annat rykte är att i det här masters-programmet kommer man blanda deltagare från Kanada och USA (det tror inte jag på...varför skulle de göra det?).

I vilket fall. "Vanliga" Project Runway lär dröja.

Kommentarer