The girls of Hedsor Hall - elakhet, hästansikten och fasanplockning

Usch vilket hemskt program jag såg under ett tvådygnszappar-maraton hemma hos en kompis. Det är från 2009, så inte aktuellt. Det hette The girls of Hedsor Hall (som jag förstår den en amerikansk remake av brittiska förlaga), och gick ut på att man skicka tolv stycken trashiga amerikanska tjejer till en internatskola i England, där en otäck jury bestående av Hästansikte (vilka tänder! Där kan britterna lära sig av amerikansk tandreglering må jag säga), Bedrägligt-rar-till-utseendet-men-oresonligt-hård-tant samt fd Miss USA - en blond präktig tjej som "nästan förlorade sin krona på grund av sitt partande men som fick en andra chans av Donald Trump" som det står i beskrivningen av programmet. Ska jävla Donald Trump komma och prata om att man ska skärpa sig. Vem är han att säga åt unga tjejer att sluta festa? Han står även som någon slags producent av programmet, så tydligen är detta en hjärtefråga för honom, att unga tjejer ska bete sig som UNGA DAMER.

Nåväl. De här tjejerna får i varje program öva på en konstig obegriplig gammalmodig utmaning. Eller vad sägs om blomsterarrangemang, att plocka en fasan eller konversation? Så himla pedagogiskt! "Nu vet jag huruvida jag skall stoppa fasanens stjärt full med ströbröd eller inte, nu haver jag intet behov av att festa i framtiden".

I avsnittet jag såg skulle de ha "anger management". Det gick ut på att en obehaglig jury, idel Hästansikten tillsammans med en vidrig gubbe (som säkert på brittisk-överklass-weirdo-vis brukar leka ponny iförd sadel och damunderkläder med apelsin i munnen tillsammans med prostituerade) skulle vara så taskiga mot tjejerna som möjligt.

Herr Obehaglig Pervo-britt sa till exempel till en av tjejerna: "Vi brukar kalla folk som dig för trailer-trash". En sjuk förolämpning så klart, tjejen blev jätteledsen och arg. Det skulle hon inte blivit. Nä för hon tappade humöret, och hotades av relegering från Hedsor Hall.
Meningen med programmet vad så klart att en efter en skulle tjejerna bli relegerade ("kom fram och lämna ditt pärlhalsband") och en vinnare fick 100 000 dollar i "stipendium" (gissa vad som fick tjejerna att ställa upp på den här skiten.).

Usch vad vidrigt det var, programmet!

Kommentarer