Ny fantasyserie - Game of thrones

Det har dykt upp ett par arty oförståeliga trailers för HBO:s nya fantasyserie Game of Thrones. Jag har inte läst böckerna som serien bygger på (men kanske ska göra det? Jag är trots allt en fantasy-tjej), så jag lånar beskrivning från Kulturbloggen (tack):

"För den som inte har läst boken ”A Game of Thrones” väntar en intressant värld i klankrigens Westeros där kampen om järntronen aldrig riktigt har avslutats. Den som förväntar sig en enkel historia med hjältar som slåss för det goda bör vända sig någon annanstans, den här världen är mörkare och mer komplex än något som du kanske är van vid. Fantasy som litteraturform har tagit steget fullt ut från Tolkiens formalia som han en gång skrev den, idag består den av så pass mycket mer än enbart historier om det goda som räddar världen från ondskans horder. I Westeros är du aldrig riktigt säker vem som är fiende eller vän."

Mmmm...enligt alla förhandsrykten ska den kommande serien vara bra.

Bland skådisarna har man väl kanske inte haft superfantasi. Oj oj hej fastnat i ett visst castingfack - vi hittar både Mark Addy, broder Tuck i Robin Hood, och Sean Bean, från Sagan om ringen-trilogin. Här är några bilder, töntigt med porrig utstyrsel på tjejen kan jag tycka, men visst der de stämningsfulla ut. Stämningsfull fantasy-porr.

Se senaste trailern här.

Game of thrones har premiär 17 april i USA.

UPPDATERING 28 april! Eftersom ni tydligen är många som hittar till just det här inlägget, så kan ni läsa en kort recension jag gjort av Game of Thrones, här.

Kommentarer