"Jag frågar: FLYGER DET BLOD I SLOW MOTION?"

Jag läser en fantastiskt rolig krönika av Anna-Karin Linder på Weird Science.
Den handlar om Spartacus: Gods of the Arena. Blod/sandal/sand-genren är inget för mig. Jag mår illa av att se avchoppade armar och stör mig på meningslösa sexscener med kajalade ögon och tuttar-bakom-tyll. Men jag blir ändå sugen när jag läser den här texten - möjligen för att framför allt början av krönikan är så genial! Ett smakprov, och gå sedan till Weird Science och läs resten.

"Flyger det blod i slow motion? Ser vi bara kvinnobröst under de första fem minuterna? Nakna slavflickor uppställda mot en vägg? Skriker folkmassan hysteriskt efter blod? Säger John Hannah »cock« i varje replik? Får vi se sexscener belysta av oljelampor? Finns det någonstans två kvinnor som kysser varandra? Flyger det blod i slow motion? Hoppar muskliga män genom luften i slow motion? Dansar nakna kvinnor suggestivt i slow motion? Kallar nakna män varandra för bröder? Blir en av huvupersonerna kissad på? Jag frågar: FLYGER DET BLOD I SLOW MOTION?"

Kommentarer