The walking dead inte tillbaka förrän i höst...



Suuuuuuck.
Jag skrev ju nyss om hur mycket jag gillade The walking dead, zombieserien som bygger på serien med samma namn. Min stora poäng var till och med att jag var så glad över att ha fått en ny serie där jag kunde se fram emot ett avsnitt varje vecka, nu när Dexter var slut.
Men ååååååhhhh så läser jag att första säsongen bara har sex avsnitt! Jag har har såklart sett alla sex i en rasande fart. Det ska bli en andra säsong, med glädjande hela tretton avsnitt, men premiären är beräknad till oktober 2011, dvs det är låååångt kvar...

Jag klagade ju även över de superlama kvinnoporträtten, men jag har läst lite vad folk säger som läst serien, och tydligen ska det dyka upp en kickass tjejkaraktär, så vi hoppas hon är med i andra säsongen. Annars tippars jag att den rasistiske supertuffingen som högg av sig sin ena hand för att komma loss ur handbojorna där han lämnades fastlåst på ett tak mitt i zombiemyllrande Atlanta, kommer spela en stor roll i nästa säsong också, kan vi tänka oss att han blir någon slags onding som är ledare för andra taskiga människor som inte alls bara vill leva i fred? Man känner ju att det kommer bli lite uttjatat i längden med bara sparka levande-död-stjärt, så intriger människor emellan är ju troligt. Oktober 2011 alltså...

Kommentarer