Hyllning till Project Runway!

Tillbaka i god form! (Och en av dem mer orange än någonsin.)
 Ikväll, 19 juli, har säsong 10 av Project Runway premiär! Och fick fyra Emmy-nomineringar just idag.

Jag ÄLSKAR Project Runway. Jag och mina vänner som också älskar Project Runway kan citera ur programmet i evigheter.

Deltagarna förstås, Christian Sirianos "I love Asians, Asians are fierce" är så klart en klassiker, tillsammans med Santinos imitation av Tim Gunn: "What happened to ANDRAE?!".

Men även Tim Gunn själv, som oklanderligt klädd bekymrat gnider sig om hakan och utbrister i ett "I'm...I'm FLABBERGASTED!". Heidi som med bebisröst hyllar allt sexigt "I like that you can see a little bit of the boob!" eller Nina Garcias avmätta röst som dissar "It's all over the place".

Men framför allt, ljuvliga, ständigt superoranga och svartklädda Michael Kors, ack vilket roligt språk den karln har. Man lider med deltagarna, men halva nöjet med serien är att få höra Michael Kors utbrista saker som:

“It's a little Shirley Mclaine when she played a hooker with a heart of gold."

“I feel like a pope at a sex club.”

"She looks like her ass is in her front."

“Next thing you know, it's big button earrings and you're on The Facts of Life.”

"If you didn't do that jacket in fleece I would have been like give me a Xanax, I'm asleep."

“That was so Paris hooker 50s”

“She looks like Barefoot Appalachain Lil' Abner Barbie.”


Jag ser så fram emot den här säsongen, efter bedrövliga All Stars-säsongen, där det enda som var kul vara Joanna Coles som mentor, hennes svala brittiska röst och råd som faktiskt var bra och till skillnad från Tim inte bara säger lite menlöst "make it work" till en villrådig designer. Jag uppskattade även hennes kampanj för att designerna skulle göra kläder som kvinnor kan ha BH under. Men panelen var tråkig, och den där menlösa Heidi-kopian Angela Lindwall...what?! Snälla ta inte bara random snygg-tjej. Men nu är det gamla gänget tillbaka och jag glädjer mig!

Vill du nörda ner dig i Project Runway föreslår jag att du följer oslagbart roliga och elaka Tom & Lorenzo, som kommenterar och recenserar både kläder och avsnitt.

Kommentarer

  1. Jag gillade också Joanna Coles relevanta frågor om man kunde ha bh under kreationerna, men all-stars var lite trist. Min favorit vann inte heller. Välkommen tillbaks riktiga Project Runway.
    Anna M

    SvaraRadera
  2. All Stars var dessutom tråkigt för att det var så fula kläder. Och man vann ju inte direkt på att deltagarna fick så rekordkort tid på sig att göra slutkollektionen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar