Kommande serier från ABC - 666 Park Avenue, Zero Hour, The Neighbors, Last Resort

Vi fortsätter titta vidare på några utvalda kommande serier - turen har kommit till ABC.

666 Park Avenue
Det har ju varit en liten boom i skräckserier senaste året -  American Horror Story, The River...The River....öh okej. Kanske inte jätteboom. Själv tycker jag att det känns svårt med skräck i just tv-serieformatet. Det måste vara bågar som håller över en hel säsong så man håller intresset uppe. De två jag nämner ovan har inte mycket till hållbar story, utan levde mer på effekter. American Horror Story var ju den som klarade av det bäst.


ABC vill i alla fall göra ett till skräckförsök med 666 Park Avenue. Den bygger på boken med samma namn av Gabriella Pierce och handlar om hyreshuset The Drake på adressen 666 Park Avenue i New York. Ett ungt par flyttar in och surprise! Det är mystiska grejer som händer...du kan få allt du vill, men vara bereeeeedd på att...betala priset (tänk dig det sista sagt med en mycket dov stämma). Djävular, demoner, spöken och annat läskigt väntar hyresgästerna. Trailern var lovande, älskade kommentaren "he has moved somewhere...warmer". Skådisar: bland annat Vanessa Williams och Terry O'Quinn. Kändes lite som blandning av Rosemary's baby och Sliver. Och som att den skulle funka bättre som film. Kommer ändå definitivt se!
Gick inte att bädda in trailern, men du ser den här!

The Neighbors
Ja, om jag vore åtta år skulle jag säkert gilla den här komedin - jag var trots allt förtjust i Alf. Jag vill ändå lägga upp trailer för att det är så motsatt allt jag brukar se. Handling: familj flyttar och upptäcker att deras nya grannar är aliens. Varning för KNAS!:

Last Resort

Kolla, det är ju Ben i Felicity som nu är vuxen! Och kolla där är ju hon från Falling Skies och Veronica Mars, och kolla där är ju hon som var med i Dollhouse....osv. Många kända ansikten i denna testosteronpackade actionthrillerserie som sanna mina ord kändes för macho för mig. Mycket män, samt blonda kvinnor med dockansikten som gråtande får säga "I love you". För lite klurighet a la Homeland. Handlar om besättningen på en ubåt som alla blir persona non grata samt tvingas på rymmen när de vägrar fyra av kärnvapenmissiler.

Zero Hour
ÄNTLIGEN något jag verkligen går i gång på!
Hank Galliston är en glad fan av det övernaturliga. Men när hans fru plötsligt försvinner dras han in i en mystisk konspiration som sträcker sig över århundranden, där han måste lösa gåtor och symboler, och se till att hans ledtrådar inte faller i fel händer.
Jeeedrar vad man fläskat på. Hemliga sällskap! Nazister! Försvunna övernaturliga klockor! "A sexy FBI agent"! Skaparna av serien har tyvärr Transformers och GI Joe som främsta meriter vilket verkar olycksbådande, men helloooo kolla trailern vad spännande (alternativt: kalkon):



 (Obs ni såg väl vår egen Michael Nyquist?!)

ABC presenterar även ett par komedier varav ingen verkar kul. Till exempel: älskar JK Simmons. Men inte ens han lär rädda komedin The Family Tools.

Zero Hour är alltså den jag ser fram emot mest av dessa!
Fortsättning följer snart med NBC:s nya serier.

Kommentarer