Äkta Människor får säsong 2


Lars Lundström, skaparen av Äkta människor, säger så här i en intervju i Nöjesguiden:

"Jag och Matador Film arbetar ihop med SVT på utvecklingen av en säsong 2, och framåt sommaren så vet vi om det blir verklighet. I så fall kommer andra säsongen att sändas tidigast hösten 2013."

Jag tolkar det som att om SVT inte tycker att manuset blir helt kasst, så kommer det bli en ny säsong av serien. Det har också pratats om att serien har sålts hit och dit till olika länder, men en såld option på serien behöver inte betyda så mycket.

Själv gillade jag vissa delar väldigt mycket, och vissa delar inte alls. Stor cred till många av skådisarna (vilka bra ungdomar!) och mask- och sminkansvariga.

Fram till 17 april ligger alla 10 avsnitten på SVT Play.
Här pratar vi med Andreas Wilson, bland annat om Äkta Människor.
Här är rolig länk till hur specialeffekterna gjordes!

Uppdatering 13/7: men visst blir det en säsong 2. Det är klart!

Kommentarer

  1. Känns som att alla jag känner följer Äkta människor utom jag. Iaf enligt twitter, där det snackas en hel del om serien och hur bra den är under söndags(?)kvällar. Men jag tänkte höra med dig om du fortsatt kolla på Smash? Jag är på avsnitt 5 nu och det som störde mig i början har verkligen bara fortsatt störa! Kan de SLUTA rikta in sig på Debra Messings karaktärs otroligt tråkiga privatliv? Jag dör!

    SvaraRadera
  2. Äkta Människor var helt okej, man ville stänga av öronen under delar av dialogen, kostymansvarig kunde skippat att ge Eva Röse en postapokalyptisk look, det var liiiite många trådar att hålla reda på så jag märkte att jag började data runt medan jag kollade MEN ändå en glad överraskning, mycket roliga detaljer, snyggt fotat, kul idéer, lyckat på det hela tycker jag, som en självförtroendeboost för svenskt drama och SVT, att man vågade göra en sådan satsning.

    Smash: JAG ÄR HELT MED DIG! Jag blir fan provocerad av Messing bara hon kommer in i rummet, hennes härliga långsjalar och koftor och härliga hår, och tråååååååk-prat om adoptionen. Så trist.
    Fast jag gillar serien ändå (det är sannerligen inte så mycket annat bra som går just nu, Suits samt GCB möjligen), så står ändå ut med det. Kan sympatisera med hennes hat mot assistenten, jag ryser också när han står där och är obehaglig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, älskar ditt snabba svar. ASSISTENTEN ÄR SÅ STÖRIG!!! Dog på att han precis bara "I'm pretty good with computers" till Anjelica Huston och ska fjäska in sig. Men jag har läst lite på imdb och amerikanska magasin och dom flesta verkar hålla med oss, men menar att det är ju pga att Debra Messing är stor tv-stjärna och därför måste det handla om henne?? Anjelica Hustons privatliv i serien får ju också mycket uppmärksamhet. Känns som dom har med dom trådarna av nån slags skyldighet mot dom för att dom gick med på att vara med i serien och skänka den lite stjärnglans. Men det dom borde rikta in sig på är ju det intressanta, dvs görandet av musikalen. Nu står det mest och stampar med en massa repetitioner, alltså fattar att det behövs också men kan det ta lite FART?? Har dock inget emot scenerna med gaykillens dejter med advokaten, tycker det är mycket mer intressant än tråkiga otrohetsaffären, hehe.

      Radera
  3. Men jag tycker det är konstigt att det är så många som klagat på Anjelica Hustons insats, jag tycker hon är svinbra. Speciellt när hon iskallt slänger drinkar i exmannens ansikte hehe. Jag vill dock att hon ska vara ännu hårdare, vill inte se henne gråta!

    Jag tycker faktiskt det har varit kul med repetitionerna, speciellt när Iva bitchar sig mot Karen. Man hade kunnat dra ut mer på utfrysningen av Karen också.. och apropå Karen, vilken mesig typ, ärligt talat. Men gillar hennes nya chorus-gäng, dock otroligt klyschigt när de ska GÖRA OM henne till en cooling.

    ASSISTENTEN! Han blir ju bara mer och mer obehaglig!! Han bara står där utanför varenda dörr och tjyvlyssnar...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar