Höga förväntningar på nya miniserien Titanic

Julian Fellowes, ni vet han som skapat och skrivit allas vår Downton Abbey, har (som jag tidigare skrivit om) gjort en miniserie om Titanic, 4 timslånga avsnitt.

Jag har löjligt höga förväntningar - vi vet ju alla hur Fellowes gillar att beskriva relationer mellan herrskap och tjänstefolk, mellan de som har och de som inte har - och vem skulle bättre än han kunna skildra vad som hände på Titanic?

Nu är ju jag en sådan som avskyr olyckliga slut. När jag ser Titanic-filmer eller Romeo och Julia-filmer blir jag ändå varje gång besviken och ledsen för att det slutar illa trots att JAG VET vad som händer. Jag vill bara inte tro det. Så nu börjar jag acceptera på en gång. Båten sjunker. Folk dör.

Ursäkta dåliga kvalitén på trailern nedanför - när jag hittar en bättre byter jag ut den!





Miniserien Titanic börjar gå på brittiska ITV i april (sammanfaller med 100-årsjubileumet av olyckan) och är även inköpt av SVT, kommer börja gå där strax efter brittiska premiären.

Här är lista på alla skådisar som är med!

Kommentarer