Cousin Matthew - Edward Ferrars - hemsk hårfluff-kille

Kusin Matthew i het uniform med het allvarlig blick

Dan Stevens, så är namnet på vackre vackre kusin Matthew i Downton Abbey. Dags att stalka.

Stalk, stalk...  

En timme senare: @thatdanstevens heter han på Twitter. Han är gift. (Och som alltid när det är kändisar/karaktärer jag har crushar på känner jag ett sådant STYGN av besvikelse - as if jag skulle ha större chans på Dan Stevens om han inte vore gift. Tjena.).

Dan Stevens har spelat massor med teater, och gjort väldigt mycket radioteater och läst in ljudböcker. han har ju en väldigt behaglig röst så det kan man ju förstår (allt är behagligt med honom omnomnom).

2006 var han med i The line of beauty, en BBC-produktion i tre delar, efter romanen med samma namn. Så här såg han ut då:



Och AHA! Detta är inte enda gången han är med i en kostymis! Hur har jag kunnat vara så BLIND - han spelar ju Edward Ferrars i BBC-filmatiseringen av Sense and sensibility (Jane Austens Förnuft och känsla), som jag följde på tv och tyckte var otroligt bra! Hur kunde jag inte känna igen att det var han?! Ni kanske är mer bekanta med Sense and sensibility-filmen i regi av Ang Lee? Dan spelar samma roll som Hugh Grant gör i den.

Kolla!
Edward Ferrars i Förnuft och känsla


Sötnos. Men ack och ve, aldrig ska man få vara glad. Alltid ska det dyka upp ruggiga bilder på de snyggaste av skådisar. Han är inte ens så gammal (Dan är 29 år) att man kan säga "ja ja så var modet då".











Jag menar, VAD i all sin dar, är det här?!:



Kille jag inte vill kännas vid



GAAAAH! Vi glömmer det. Och tittar igen för att tvätta bort minnet:


Mmmm.

Kommentarer