Nina-avsnittet i Project Runway


Jag vet jag vet, det var hela förrförra avsnittet av Project Runway, men jag har inte hunnit skriva. Jag är lite fascinerad av Nina Garcia. Tänk på i texten nedan - jag gillar henne, hon verkar farlig, men jag tycker om henne som domare i programmet.

Alla designers (jag hejade på Danielle, allt hon gör är fint, hon pratar med mjuk röst, hon säger att hon är feminist och hennes personliga kläd- och hårstil är fin) får i uppdrag att designa en outfit för sin domare Nina "Don't bore Nina!" Garcia. Det ska vara något hon kan ha på kontoret (hon är moderedaktör på amerikanska Maria Claire) och sedan gå på någon slags kvällsgrej i.

Nina är läskig. Det tycker alla designers också. Och ännu mer när hon går igenom vad hon gillar och inte gillar. Hon gillar: "classic with an edge," "streamlined, clean, tailored silhouette," "dramatic yet conservative."

Vad fan! Vad är det?!

Hon gillar INTE, ja det var en massa grejer. Inte veckade kläder, inte grått, inte starka färger, inte oversize, inte ja en jeeedra massa grejer.

Men. Alltså jag tycker HON klär sig så fult. Jag hajar att hon vet det bättre än jag, moderedaktör et al, men faaaaan ja den vita jackan när hon går runt och dissar klädskisserna kanske var Balenciaga men det såg ut som en skittråkig jävla vit dussinjacka som hänger på Kapp-Ahls rea-snurra tills någon slöshoppare tar den för 70 % på rean. Kolla på den här bilden här. Hur kan hon gå runt med en så skitful...tröja/blus/top av något slag som är typ orange-genomskinlig med silverlabyrintmönster på och bara döma ut alla stackars hårdjobbande desperata designers som anstränger sig och gör mkt mkt finare grejer än krusidullblusen. Och som kommentar enbart får ett avmätt "do you have a plan B" när de står där med endast 5 kvadratmeter av guldigt mönstrat tyg som Nina tycker är TOO MUCH eller möjligtvis horrible.

Den som vann gjorde ful konstig outfit också också. Mer säger jag inte. Men MÄKTA bra avsnitt - så bra att Nina Garcia tok-trendade på Twitter och blev som en egen kändis!

Kommentarer