Lite snabbrec av True Blood säs 4


Efter avsnitt 2: Jamen hörni det var väl inte så dumt?
Jag häpnar jämt över fantastiska manusförfattare när man tycker att ämnet och storyn är helt uttömd, och så lyckas de tänka till där.

Roliga storys och personer:

-häxcirkeln med fenomenala älskade Fiona Shaw som ledaren Marnie. Henne såg ni kanske senast som Harry Potters taskiga styvfaster eller vad man nu kan kalla henne. Åh vad hon är bra! Stor potential med necromancers-tråden!

Lafayette - kam man ju inte låta bli att gilla. Jag tycker det är barnsligt kul att han är så ful i mun. Är fortfarande ihop med Heeeej-suuuus som verkar skum fortfarande...

- Bill som kung. Bill som punkare 1982 var dock så pinsamt med cockneydialekt och allt så jag ville snabbspola.

- Pam, alltså hon är så rolig "Eyefucking that fangbanger".

- Sookie, jag vet att många tycker hon är så tråkig men jag gillar henne.

- Eric Northman, nu har det i andra avsnittet hänt det som det teasats för i månader. Fan vad snygg han är, jag känner mig klyschig som säger det, men han är en fröjd för ögat!

Tråkigt:
- Sam och hans shapeshiftande. Jag bryr mig ack så lite. Men mycket nakna stjärtar är det.

- Tara är äntligen lycklig. Och lesbisk - har det någon annan funktion än att visa upp lite girl on girl-action med nakna pattar är jag glad.

- Faerie-businessen - bara konstig, fult b-filmsgjort. Och en tråd som startade första avsnittet men inte plockats upp.

Var är Alcide?

Jag längtar faktiskt efter nästa avsnitt!

PS: Scott Foley, Noel från Felicity (ja ja den slutade 9 år sedan) ska gästa True Blood! Mer här.

Kommentarer