Nya serier i höst på NBC!

NBC har släppt sneak peaks på sina nya serier för hösten. Här är samtliga.

Jag tänker inte se: alla sitcoms med skrattmaskin. Inte heller The Playboy Club - en serie om hur gött det var på 60-talet då man gick på klubb med brudar som passar upp på en i bunny outfits och korsetter, säkert skulle denna serie inte gjorts om det inte vore för Mad Men-succén. Hugh Hefner är berättarröst, suck. Snuskgubbe.

Däremot kan jag tänka mig Will Arnetts och Christina Applegates nya komediserie Up all night, och det bygger jag på att jag gillar skådisarna samt att trailern var rätt kul - i all enkelhet handlar det om ett ungt par som ska balansera karriär förhållande och bebis, låter ju inte på något sätt askul, men som sagt var - Arnett och Applegate är absolut anledning att kolla.

Grimm har jag skrivit om förut - kan bli bra, kan bli kalkon. Det är en modern värld där folksagor är verkliga, och inte på ett bra sätt. "Grimms" är något slags specialjägare/poliser för onda sagoväsen. Och serien tar avstamp i en snubbe som får veta av sin döende släktning att han är en Grimm. Som sagt var - kan vara turkey-varning. Klippet avslöjar inte så mycket.

Awake verkar riktigt spännande - handlingen kretsar kring en man som förlorar sin fru i en bilolycka. Det är bara det att han samtidigt börjar leva i en parallell värld, där hans FRU lever men där hans SON istället dog i olyckan. Uj uj uj! Vad har hänt? Hur ska han rädda hela familjen? Verkar lovande.

Till slut - tv-serieversion av den gamla filmen (bok, Grishamthriller från början) The Firm. Ni vet, där unge advokaten Mitch (som i filmen spelades av Tom Cruise) får superduperjobb på en advokatfirma som till slut visar sig vara maffian. Serien utspelar sig 10 år efter hela den händelsen. Den tror jag på!

Kommentarer