Ikväll har Game of thrones premiär


Sluga dvärgar! Snillrika ränker! Glimmande rustningar! Maktkamp! Bredsvärd! Sean Bean!

Jajemen, ikväll är det premiär för fantasydramat Game of thrones på HBO, som i Sverige kommer börja gå på Canal Plus 4 maj. Säsong 1 är en adaption av boken Kampen om järntronen av George R R Martin, och en intervju med honom hittar du här.

Enligt alla förhandsvisningar ska serien vara riktigt riktigt superbra, så hur kul är det inte!

(Men jag känner redan en liten liten allergisk reaktion komma pga av att bilderna från serien som kommit är så klyschiga, jag menar, kolla på henne här...putande läppar, svallande extensions, pluttegullig vit häst...jaja vi får se hur många genuspoäng den får, ska inte döma ut då jag inte läst böckerna heller).

Kommentarer

  1. Hej igen :)
    Kommenterade nyss på din downton abbey artikel och var sen tvungen att kolla vad du eg skrev om GOT.
    Vet att en del blivit besvikna på GOTs första par avsnitt, och vill bara säga att jag håller med om att det är lite halvt tempo och annat halvbra saker där - men jag rekommenderar dig verkligen att se hela första säsongen innan du dömer ut serien.

    Det är en historia som bara växer och växer för en, ju längre bort man kommer ifrån fantasyklichéerna författaren baserar sin historia i.
    Och han förvandlar det till någonting du aldrig upplevt förut. Ingenting du tror om serien till en början kommer att falla ner i klyschor. MEn hela poängen och baktanken med historien är att börja i en "vanlig" fantasymiljö.

    Av alla människor som jag har fått att läsa böckerna är det INGEN som har ångrat det. :)
    Och jag tycker tvserien (trots lite babysjukdomar) höjt historien och världen den utspelar sig i, gett den och en del karaktärer ytterligare djup.
    Väl värd chansen.
    ;) Lovar..

    SvaraRadera
  2. Hej Olivia! Åh tack för att du skrev så trevligt - andra GoT-fans har skrivit som varit så arga på mig. Fast jag tyckte ju att den var bra på många sätt. Jag vet att många älskar den otroligt mycket, många kompisar också, men att många även stör sig på de omotiverade naken-tutt-scenerna...det gör jag med...efter den helt omotiverade girl-on-girl-scenen (finns inte med i boken...) så hade jag just då inte lust att fortsätta kolla. Men jag ska göra det, det var många andra saker jag tyckte om.

    Jag ska allt se klart serien, men just nu plöjer jag faktiskt böckerna, som är fantastiskt spännande (och litet gubbsnuskiga, mycket prat om fasta bröst hit och dit...) - precis klar med tredje! SÅ jag vet vad som händer i alla fall!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar