Om the Office-Pams onödiga make over

Jag har gjort det! Efter ÅR av skepsis har jag börjat se The Office US. Jag är nu inne på femte säsongen. Trots att alla sagt "jo den är bra, tänk på det som en annan serie bara" så har jag sett den som en elak utmanare till min finaste The Office med Tim, Dawn, David och Gareth.

Jag tror min vägran att börja se serien började när jag läste amerikanska tittares kommentarer när serien precis börjat gå, och ett snille skrev att den amerikanska var bättre eftersom man "förstod vad de sa" (obs brittisk engelska vs amerikansk engelska) plus att folk var snyggare i den amerikanska.

OCH det för mig in på något märkligt. Pam, receptionisten (Jenna Fischer), är till en början skönt nedtonad, precis som hon ska vara. Hon har lite tråkiga koftor, och en inte så smickrande frisyr - som en utväxt lite för hårt krullad och sprayad permanent. Men hon är ju så fin!

Men vad händer. Säsongerna rullar - och plötsligt har hon massa smink, färgglada kläder, mer smickrande ljussatt - och håret! Slingat, glansigt, och vackert lockat enligt konstens alla regler. Mycket riktigt kan hon inte vara ifred för alla killar som gillar henne heller.

Varför kunde hon inte få vara lite vanlig och grå, men snäll, rolig och charmig?! Why? Kolla här skillnaden:

Första säsongen:



















...och fjärde säsongen:















Förövrigt kan jag säga att Pam och Jim annars är ett väldigt fint par med otroligt bra personkemi (men lite för poppis och goodlooking kan jag tycka) och Steve Crrells chef Michael Scott är i början bara helt sinnessjuk - men det som är så bra i brittiska Office med chefen, att man faktiskt tycker synd om honom och börjar heja på honom snarare än hatar honom, det kommer verkligen i de senare säsongerna. Jag har både fnittrat högt och fått tårar i ögonen. Vilken tur jag började kolla till sist! (Men jag tycker fortfarande Pam kunde fått behålla ful-permen).

Kommentarer